صفر تا 100 اینورتر سه فاز +مزایا و خرید

اینورترها دستگاه های الکتریکی هستند که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کنند. به طور کلی اینورترها در دو نوع سه فاز و تک فاز وجود دارند که می توانند سرعت موتور یا جریان متناوب را بدون کاهش گشتاور، کنترل نمایند. اینورتر سه فاز معمولا نوعی کنترل کننده برای فرکانس و جریان متغیر بوده که در ورودی برق سه فاز و در خروجی الکتروموتورهای سه فاز را میتواند کنترل کند. کاربرد اینورترهای سه فاز بسیار بیشتر از اینورتر تک فاز می باشد. در ادامه مقاله به بررسی و توضیح بیشتر در خصوص این اینورتر پرکاربرد، خرید اینورتر و انواع رنج قیمت اینورتر می پردازیم.

آشنایی با اینورتر سه فاز

آشنایی با اینورتر سه فاز

در قدم اول اگر می خواهید به صورت تخصصی با محصولی به نام اینورتر آشنا شوید، می توانید سری به مقاله ی اینورتر چیست؟ نیز بزنید.

یکی از مهم ترین اینورترها در صنعت، اینورتر سه فاز بوده که وظیفه اصلی آن تبدیل جریان DC به جریان AC است. معمولا اینورتر های سه فاز در برنامه های کاربردی درایور با قدرت بالا و فرکانس کاملا متغیر، مورد استفاده قرار می گیرند. از طریق این نوع اینورتر، برق را می توان با کمک سه نوع جریان متفاوت از فاز خود خارج کرد و به شبکه اصلی منتقل کرد. این در حالی است که اگر از اینورتر تک فاز استفاده نمایید، همچنین قابلیتی را ندارد و برق تنها از طریق یک فاز منتقل می شود.

عملکرد اینورتر سه فاز بدین گونه است که شامل سه نوع کلید اینورتر تک فاز بوده که در کنار هم قرار گرفته و می تواند به ترمینال بار، متصل گردد. برای کنترل کردن دستگاه می توان این سه سوئیچ را به گونه ای در کنار هم قرار داد و هماهنگ کرد که سوئیچ تک فاز در هر 60 درجه شکل اولیه موج O/P را به خود بگیرد. این شکل موج ایجاد شده شامل یک مرحله ولتاژ صفر بوده که در بین دو بخش ایجاد می شود.

کاربرد اینورتر سه فاز

اینورتر سه فاز

قبل از اینکه به کاربرد اینورتر سه فاز بپردازیم، بهتر است که از مزایای این اینورتر پرکاربرد مطلع شویم. برخی از مزایای این نوع اینورتر شامل موارد زیر است:

  • امکان کنترل کردن انرژی مصرفی و کاهش آن
  • امکان جبران کردن گشتاور خروجی
  • کنترل هوشمند سازی اضافه بار
  • تعیین نحوه چرخش الکتروموتورها و کنترل سرعت آن ها
  • امکان قطع و وصل کردن کارکرد موتورها در صورت لزوم
  • امکان کنترل سرعت به خصوص در آسانسورها
  • امکان نصب سنسور برای تشخیص بسیاری از موارد
  • امکان افزایش دور نامی موتورها
  • امکان نصب ولوم کنترل برای تعیین میزان دور در دقیقه

مزایای استفاده از اینورتر از نوع سه فاز شامل موارد بالا هستند. این نوع اینورتر در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که برخی از کاربردهای آن شامل موارد زیر هستند:

  • مزارع کشاورزی
  • کارخانه های بزرگ تولیدی
  • کارگاه یا کارخانه های صنعتی
  • حفاری های عمیق و چرثقیل ها
  • صنایع استخراج سنگ
  • دکل های نفتی و برقی
  • پمپ های آبی و برخی از دینام ها
  • ماشین های جوشکاری
  • ماشین های بسته بندی
  • فن های صنعتی مهم همچون فن های گل خانه، فن تونل و …

ویژگی های اینورتر سه فاز

معمولا مهم ترین ویژگی اینورتر سه فاز این است که از طریق قطع و وصل کردن کلیدها، کنترل قدرت به طور کامل انجام می شود. بیشتر اجزای برد در اینورتر که شامل ماسفت، ال جی تی ها و … هستند، می توانند پالس های الکتریکی را شارژ نمایند. پالس های الکتریکی قادر هستند که ولتاژ الکتریکی را در بخش خارجی اینورتر ایجاد کنند.

در یک اینورتر سه فاز معمولا سه سیم جریان برق وجود دارد. این نوع سه سیم با زاویه 120 درجه از همدیگر قرار گرفتند و اختلاف فاز دارند. اختلاف فاز میان این سه سیم، یک منبع جریان AC را ایجاد می کند تا در یک چرخ کامل خود یعنی 360 درجه، تمامی این فازها به اوج خود می رسند.

معمولا این نوع اینورتر دارای سه کلید تک فاز بوده که هر کدام از این پایه ها می توانند به تنهایی به ترمینال بار اتصال پیدا کنند. حالت های متفاوتی برای محافظت از بار در سیستم های سه فاز وجود دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های اینورترهای سه فاز این است که میزان مقاومت و ولتاژ موجود در روتور را می توانند کاملا کنترل و هدایت کنند.

مقایسه اینورتر سه فاز با تک فاز

علاوه بر اینورتر سه فاز، نوعی اینورتر مهم نیز در صنعت وجود دارد که به اینورتر تک فاز معروف است. اینورتر تک فاز انرژی DC تولید شده توسط پنل های خورشیدی را به یک نوع برق کاملا تک فاز AC تبدیل می کند که می توانید از این نوع برق تک فاز استفاده نمایید.

از برق تک فاز در منازل و مشاغل کوچک استفاده می شود. این نوع اینورتر از طریق دو سیم فعال و خنثی می تواند سیستم ها را کنترل کند. برق شبکه تنها از طریق یک سیم فعال عبور کرده و سیم خنثی به زمین متصل می شود. استفاده از این سیم خنثی به این دلیل است که در صورت بروز خطا، منبع جریان برق کاملا باز گردانده شود. به نوعی تا حد زیادی از برق گرفتگی و قطعی برق نیز جلوگیری می شود.

لازم است بگوییم که مقاله ی صفر تا 100 اینورتر تک فاز نیز در اختیار شما قرار گرفته است تا همه چیز را درباره ی اینورتر تک فاز بدانید.

همه چیز درباره ی اینورتر های سه فاز

اینورتر های سه فاز

از طرفی اینورتر های سه فاز می توانند برق سه فاز را از طریق ماژول PV تولید کنند. این نوع اینورترها ورودی DC را به خرجی AC تبدیل می کنند که در برنامه هایی با قدرت بسیار بالا و فرکانس متغیر همچون HVDC استفاده می شود.

برق های سه فاز هم دارای سه سیم فعال هستند که همانند تک فازها، سیم خنثی به زمین متصل خواهد شد. اینورتر و برق سه فاز هم در منازل و هم در صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع برق سه فاز امکان سیم کشی کوچکتر در ولتاژهای پایین را فراهم می آورد. به طور کلی اینورتر سه فاز کاربرد بیشتری نسبت به تک فاز داشته که می توانید از آن در صنایع متفاوت استفاده کنید.

از کجا اینورتر سه فاز بخریم؟

اگر قصد خرید اینورتر ال اس را دارید باید از قبل نکاتی را برای انتخاب بهترین اینورتر در نظر بگیرید، برای اطلاع از مهم ترین نکات در انتخاب و خرید اینورتر می توانید روی لینک مقاله کلیک نموده و از اطلاعات تخصصی برق شهر بهره مند شوید.

همانطور که گفتیم، اینورتر سه فاز یکی از دستگاه های مهم در صنایع می باشد. شما می توانید با کیفیت ترین اینورتر را در فروشگاه برق شهر تهیه کنید. فروشگاه برق شهر یکی از معتبرترین فروشگاه های تولید انواع اینورتر بوده که با محصولات عالی ای که دارد، موجب شده که رضایت همه مشتریان را به خود جلب کند. این فروشگاه در لاله زار قرار دارد و علاوه بر فروش آنلاین، فروش حضوری نیز دارد.

برای خریدن اینورترهای سه فاز و تک فاز، کافی است محصول مورد نظر خود را سفارش داده تا در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال گردد. اگر در خصوص خرید اینورترها نیز به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید، می توانید با کادر مجرب فروشگاه ما هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین مشاوره بگیرید. پس بدون هیچ تردیدی می توانید با کیفیت ترین اینورترها را از فروشگاه برق شهر 110 تهیه نمایید.

سخن پایانی

اینورتر سه فاز، از مهم ترین اینورترها در صنعت به شمار می رود که با اتصال به سه خروجی الکتروموتورها، نقش مهمی در بسیاری از دستگاه ها از جمله آسانسور، چرثقیل، دستگاه های بسته بندی و … دارد. اینورترهای سه فاز در مقایسه با اینورترهای تک فاز نقش مهم تری داشته و می توان در همه صنایع از آن ها استفاده کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *