معرفی 4 مدل از بهترین ترموکوپل تیپ K 

ترموکوپل تیپ K نوعی سنسور دمای قدرتمند و پرکاربرد برای سنجش حرارت محیط یا سطح  است که امروزه در کاربری های مختلف صنعتی و علمی بسیار پرطرفدار شده است. ترموکوپل تایپ K از دو آلیاژ فلزی مختلف، معمولاً کروم (نیکل-کروم) و آلومینیوم (نیکل-آلومینیوم) ساخته شده است که به یکدیگر متصل می شوند تا اتصال بسیار مستحکمی ایجاد کنند و در ادامه، دما را به ولتاژ تبدیل نماید. انواع ترموکوپل تیپ K در سیستم های گرمایش، صنایع هوا و فضا، صنایع خودروسازی ، تهویه مطبوع (HVAC)، دیگهای بخار، مبدل های حرارتی و سایر عناصر گرمایشی برای اندازه گیری دما استفاده می شوند.

ترموکوپل تیپ K سیلیکونی

کابل ترموکوپل سیلیکونی شیلددار با کیفیتی استثنایی ارائه شده است و حاصل همکاری شرکت های ایتالیایی و ایرانی می باشد.

ترموکوپل تیپ K سیلیکونی به شما امکان می دهد که کیفیت کابل ترموکوپل ایتالیایی را بدون هیچگونه کمبودی با قیمتی مقرون به صرفه در ایران به سادگی تهیه کنید.

عایق و پوشش های کابل ترموکوپل سیلیکونی تایپ K به گونه ای طراحی شده اند که در برابر تغییرات دمایی قابل توجه مقاومت کنند. پوشش آن از سه ماده نسوز تشکیل شده است: فایبرگلاس، محافظ مسی قلع اندود و لاستیک سیلیکونی.

کابل این ترموکوپل با دو لایه فایبرگلاس ابریشمی نسوز می تواند تا 10 روز حتی در دمای بیش از 250 درجه سانتیگراد به کار خود ادامه دهد.

علاوه بر این، سیم ترموکوپل نوع K هنگامی که توسط عایق فایبرگلاس و پوشش سیلیکونی محافظت می شود، تحمل دمای قابل توجهی را نشان می دهد.

4 مدل از بهترین ترموکوپل تیپ K

ترموکوپل تیپ K طرح اسکوتی

ترموکوپل یک سنسور دما است که برای اندازه‌گیری دمای محیط یا سطح استفاده می‌شود.

وقتی قسمت فلزی این دستگاه گرم یا سرد می‌شود، ولتاژ تولید می‌کند. این ولتاژ را می توان به دماسنج، ترموستات یا دستگاهی مشابه برای تعیین دما منتقل کرد.

ترموکوپل ها در صورت نصب و استفاده صحیح می توانند در طیف وسیعی از دماها به طور موثر عمل کنند.

ترموکوپل تایپ K به طور خاص برای اندازه گیری دماهای صفر تا 1200 درجه سانتیگراد طراحی شده است. با این حال، حداکثر محدوده دما ممکن است توسط عواملی مانند غلاف، پروب و ساختار ترموول محدود شود.

ترموکوپل تیپ K از نظر اتصال و سیم کشی با کنترلر با ترموکوپل های دیگر کمی متفاوت است زیرا از یک اتصال دهنده خاص به نام اسکوتی استفاده می کند. طول سیم استاندارد برای این ترموکوپل معمولاً دو متر است، اما در صورت لزوم می توان آن را به طول های بلندتر افزایش داد.

مزایای ترموکوپل تایپ k چیست؟

  1.  ترموکوپل تیپ K می تواند در شرایط محیطی خشن و شرایط متفاوت و گوناگون کار کند
  2. به عنوان ترموکوپلی همه کاره نیز شناخته می شود، زیرا بازه ی دمای بسیار وسیعی دارد و طیف متعددی از کاربری ها را به خوبی پوشش می دهد.
  3. ترموکوپل تیپ K عمر طولانیتری نسبت به تیپ J دارد، زیرا سیم آهنی (Fe) بکار گرفته شده در تیپ J به ویژه در دماهای بالاتر به سرعت اکسید می شود. 
  4. قیمت مقرون به صرفه ای دارد.
  5. پاسخ دهی سریعی دارد.
  6. اندازه ی آن کوچک و کاملا مناسب است.
  7. بطور معمول در دماهای بالاتر از 540 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار میگیرد

ترموکوپل سیمی تیپ K

ترموکوپل ها بسته به کاربرد مورد نظر، محدوده دما و نیازهای نصب به روش های مختلفی تولید می شوند.

ترموکوپل سیمی تایپ K نیز یکی از انواع ترموکوپل های معروف تایپ K می باشد که درصد بسیار بالایی از فروش ترموکوپل در بازار را به خود اختصاص داده است.

این ترموکوپل با طراحی ساده اما کاربردی روانه بازار شده است و طرفداران خاص خود را دارد.

ترموکوپل سیمی تیپ K حساسیتی برابر با 41µv میکرو ولت بر درجه سانتیگراد دارد که استفاده از آن را حتی در شرایط محیطی متوسط و گاها دشوار کاملا مناسب می سازد.

اگر قصد خرید ترموکوپلی ساده اما کاربردی و باکیفیت بی نظیر را دارید، ترموکوپل سیمی تایپ K تمام انتظارات شما را برآورده خواهد نمود.

ترموکوپل سیمی تیپ K با طراحی ساده خود، توانایی ها و مزایای مهمی را در خود گنجانده است که از مهمترین مزایا می توان به سادگی، قیمت مناسب، استحکام باورنکردنی و دوام چشمگیر برای استفاده در محیط های صنعتی و دقت بسیار خوب و مناسب اشاره کرد.

ترموکوپل هددار تیپ K

یکی از انواع محبوب ترموکوپل، ترموکوپل هددار است.

این طراحی دارای یک هد یا کلگی محافظ است که نصب آسان اتصال الکتریکی را تسهیل می کند. همچنین امکان تعویض راحت کابل را بدون تعویض خود سنسور فراهم می کند. سر یک ترموکوپل نوع K معمولاً از آلیاژهای آلومینیوم ریخته گری ساخته شده است.

در داخل هد، یک بلوک سرامیکی وجود دارد که مسئول ایجاد اتصالات الکترونیکی به کابل های داخل ترموکوپل است.

جالب است بدانید که نقطه اتصال بین دو فلز ترموکوپل را می توان محافظ یا روکش کرد. روکش معمولاً از فولاد یا سرامیک ساخته می شود.

همچنین گفتنی است که هرچقدر قطر هد در این نوع ترموکوپل بیشتر باشد، ترموکوپل شما طول عمر بیشتری خواهد داشت و از لحاظ مکانیکی عملکرد قوی تری خواهد داشت.

ترموکوپل هد دار تایپ k  در محیط‌های حاوی مایع و گاز و دارای فشار بالا، خلا بالا، لرزش بالا و به طور کلی محیط‌های خشن بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و به خوبی کیفیت خود را اثبات نموده است.

خرید ترموکوپل تایپ K

حال می دانیم که ترموکوپل های تیپ K از با کیفیت ترین و کاربردی ترین ترموکوپل های موجود در بازار ایران و خاورمیانه هستند که با وجود قیمتی مناسب و  مقرون به صرفه، دوامی طولانی و استحکامی فوق العاده را برای شما به ارمغان می آورند.

اگر قصد خرید انواع ترموکوپل تیپ K با بهترین قیمت و گارانتی معتبر را دارید، مهندسین ما در مجموعه برق شهر همواره آماده ی ارائه مشاوره های تخصصی به شما هستند تا به سادگی بتوانید بهترین ترموکوپل مناسب با کاربری خود را خریداری نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۵ رای
خانه فروشگاهتماسارتباط با ما